Japonsko

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Březen 23 16:34:22 CET 2011

> Kazdopadne je mi ta havarie zahadou

Proto je dobré, pokud nejsem v oboru vzdělán, si o tom něco přečíst :-) Pro
laiky je celkem stravitelný tento článek:
http://www.edgeoftheworld.cz/2011/03/15/proc-se-nebojim-japonskych-jadernych-rea
ktoru/

> Odpoustet paru s vodikem do hermeticke budovy, to chce taky talent.
> Je to nejak informacne zasumele...

Nejste-li seznámen s havarijními postupy, musí vám přijít informačně zašumělé
kdeco. Jaderná energetika není nic, co by se dalo zvládnout pouze tzv. "selským
rozumem" (jako ostatně drtivá většina moderních technologií). Že téměř každý
může používat mobilní telefon ještě neznamená, že má relevantní informace a
dovednosti k tomu, aby jej dokázal opravit, ne tak jej zkonstruovat. Žijeme ve
světě, jehož technologie jsou pro 99% populace intelektuálně neuchopitelné, a
snaha o primitivní analogie je doménou komerčních médií zaměřených na
sledovanost (a je jedno, jestli je TV, rozhlas nebo internetové zpravodajské
portály). Nejdůležitější zkušenost, kterou jsem za poslední půlstoletí získal
je, že pokud se mi něco zdá jednoduché a nabíledni, tak jsem něco přehlédl :-D

JF