Prispivate nejak na Japonsko?

Dawid Ferenczy ferenczy na volny.cz
Středa Březen 23 14:15:06 CET 2011

Puvodni zprava "Re: Prispivate nejak na Japonsko?" od "Jaroslav Buchta
(hw-list na list.hw.cz)" z 20. března 2011, 19:11:32,
msgid:4D864354.5090101 na gmail.com (1461 bajtu):

JB> Ja  si  myslim, ze u vsech techle akci skonci penize a dary jinde,
JB> nez  u tech, co je potrebuji...

Adre, Cervenemu krizi a Cloveku v tisni (ale urcite se najdou i dalsi)
neni  jediny  duvod  neverit. Pomoc se potrebnym urcite dostane, staci
sledovat,  co  organizace  skutecne delaji. Jde jen o efektivitu, tedy
kolik  spolkne samotny chod organizace a kolik zbude na pomoc. Kamarad
je  treba uz mesic (a jeste rok a pul bude) v Afganistanu, kde pracuje
na  nejakem  programu  na podporu mistnich zemedelcu, takze od nej mam
zajimave  informace, jak to funguje, co je predmetem jeho prace a co z
toho  maji  mistni. O podobnou praci se uchazel delsi dobu, ale teprve
nedavno ho Clovek v tisni "povolal".

JB> Navic si myslim, ze Japonci nejsou zadna rozvojova zeme a financne
JB> si  dokazi  poradit, lidi jsou zvykli makat, dokonce delaji umelou
JB> zamestnanost...

Uz pred tou katastrofou byl dluh Japonska nejvyssi v rozvinutem svete,
presahoval  dvojnasobek  rocniho  vykonu  ekonomiky.  Odhad nakladu na
napravu  katastrofy  je  pres  300 mld. dolaru. A to jsou jen skody na
domech,  infrastrukture  a  tovarnach.  Nezahrnuje  ekonomicke  ztraty
(preruseni  vyroby,  ztraty  financnich trhu) ani problemy s jadernymi
elektrarnami a uniky radioaktivity.

To  jsou  fakta,  potrebnost  pomoci  at si kazdopadne posoudi sam. Me
prijde prirozene pomoci byt jen par korunami. Jako napr. si lide u nas
vzajemne pomahaji pri povodnich.

--
 Dawid Ferenczy
 http://www.ferenczy.cz