Proc zesilovac chrci pri spojeni IN a GND?

Sobota Březen 19 11:07:36 CET 2011

2011/3/19 OK1UGA <ok1uga na volny.cz>:
> Napadají mě 2 možnosti:
>
> 1) Při velmi nízkém odporu na vstupu začne zesilovač zakmitávat. Podíval
> bych se osciloskopem na výstup a taky na napájecí napětí. Pokud to kmitá
> mělo by to být vidět. Pokud to bude i v napájecím napětí tak blokovat. S
> takovým zakmitáváním jsem se kdysi setkal u nějakého integrovaného NF PA ale
> už si nepamatuji co to bylo za obvod. Možná MDA2020 ale krk za to nedám.

Osciloskop nemám. Zesilovač není integrovaný, koncové stupně jsou tranzistory.

> 2) Toto často dělají staré opotřebované potenciometry. V určitém místě dráhy
> kde jsou nejvíc opotřebované se projevují chrastěním. Obvykle ale ne brumem.
> Ovšem předpokládám že tam máte dvojitý potenciometr (stereo) a nezdá se mi
> pravděpodobné.že by se oba segmenty projevovaly zcela stejně. Pokud to dělá
> potenciometr pomůže výměna potenciometru případně v nouzi prostříknutí
> kontaktolem. Zkuste zkratovat vstup zesilovače kusem drátu. Pokud to bude
> dělat taky potenciometr to nebude.

Ne, tohle jsem nemyslel. Chrčelo to a bručelo, když byl potenciometr
na konci a už jsem s ním nejejbal. Tj. jezdec už byl spojený s GND,
stejně se to chovalo, když jsem ten poťák odpojil a zkoušel to přímo
na vstupu zesilovače. Teď mě napadá, že by pomohlo dát za výstup z
potenciometru třeba 1k odpor. Tak to vlastně je udělané na desce s
obvodem DO, je tam nějaký IO, na výstupu je kondenzátor 10u a odpor 1k
v sérii nebo tak nějak.

P.K.