OT Ctecka Kindle 3 Wifi

Martin Patka hwmp na semily.net
Pátek Březen 18 16:58:23 CET 2011

Zdravim,

na pdfka to moc neni. Sice se da nacist a zobrazit, ale oproti kniham,
ktere jsou v radu <1MB, byvaji pdfka hooodne rozcapla a kdyz jsem si
zkusil zobrazit casopis chip v pdfku, tak obraceni strany trvalo asi
15s... Zkousel jsem i ruzne konverze, jak poslanim na @free.kindle.com,
tak i pres Calibre (ten to snad nejdrive prevadi do html), ale vysledek
nic moc - jakmile ma pdfko dva a vice sloupcu, nebo dokonce obrazky mezi
sloupci, tak je vysledek nepouzitelny.

Na druhou stranu na cteni knih je to opravdu super. Vyuzitelna kapacita
pameti je sice neco pres 3GB, ale jak jsem jiz psal, pri velikosti .mobi
knizek <1MB se jich tam opravdu vejdou tisice.

Vydrz baterky nevim, i kdyz mam trvale zapnute wifi tak se mi jeste nestalo,

ze bych ji vybil - vzdy, kdyz si nahravam nove knizky, tak ji strcim
do stojanku ("dockingstation" jsem koupil z DX -
http://www.dealextreme.com/p/usb-charging-dock-cradle-for-amazon-kindle-3-54
297 )
a baterie se stihne dobit. Jinak z DX jsem si objednal i kozene pouzdro.
Original se mi zdalo moc drahe a tezke....

Jen je skoda, ze neni oficialni pocesteni, a to neoficialni zatim
nepracuje na firmware 3.1 ( sice jde doinstalovat aspon ceska klavesnice,
ale ceske prostredi by bylo preci jen pritulnejsi :-)). Bohuzel Amazon
upgraduje firmware "na dalku" i bez Vaseho vedomi....

Listovani na bezne cteni ma dostatecnou rychlost, ale na hledani uz
to neni zrovna idealni - pokud je v nem nahrano vice knih, je nemyslitelne
listovat celym seznamem a je nutne pouzivat collections (neco jako
podadresare).
Ale radit knizky rucne je zdlouhave, je zapotrebi treba "Kindle
Collections Manager" ( http://www.colegate.net/KindleCollectionManager/ ),
ale nejak se mi v tom nedari pouzivat ceske znaky....

Jinak je mozne si nechat primo do Kindle posilat webove stranky - at uz
primo
pripravena ( to ma zatim jen nekolik ceskych webu, treba ABC Linuxu, iDnes,
iHNed, Root.cz ), nebo s vyuzitim http://readitlaterlist.com/ (v browseru
na pocitaci si oznacite stranku/y a pres Calibre se to pote hromadne stahne
a posle do ctecky.

Webovy browser v Kindle je sice oznacen jako "experimentalni", ale je
pouzitelny a lze si na nem treba cist a dokonce i odesilat postu (pres
webmail).

Celkove shrnuto - na cteni knizek bezva vec, na cteni datasheetu v pdf
horsi,
na cteni casopisu v pdf v podstate nepouzitelne. Prijemne jsou i ta dalsi
rozsireni, jako browser, zasilani webovych stranek apod. Pro instalaci
vlastnich
fontu, screensaveru (treba z
http://s204.photobucket.com/albums/bb86/911jason/Kindle%20Screensavers/ ),
ceske
klavesnice a drive i ceskeho prostredi je potreba nejprve provest
"jailbrek",
ale to neni vubec nic sloziteho. Dokonce lze zprovoznit i linuxovy
terminal a dokonce existuje i MidnightCommander (ale ten se mi zatim
zprovoznit nepodarilo).

Zatim nashle

--
Martin Patka                      network & server administrator