Japonsko

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Březen 17 22:37:10 CET 2011

Podle zprav hasici dneska hasili v jedne atomovce a zitra jedou chladit
druhou elektrarnu.
Asi jim fakt chybi technika. To bych v Japonsku necekal.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Pavel_t" <pavel_t na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 17, 2011 9:22 PM
Subject: Re: Japonsko

> Nevim, ale je to cele divne. Teprve dnes privezli vysokotlake pozarni
> cerpadla. Ze pry nejsou cesty. Kolik ma nosnost Chinook? 12 tun. Jaký
> výkon má čerpadlo o hmotnosti 10 tun?

Jen par technickych: je sice hezke, ze vrtulnik unese cerpadla vazici
10tun ale ta cepradla musi byt schopna pracovat v radioaktivnim
prostredi (treba regulace, frekvenci menic, elektronika motoru apod.) a
musi byt schopna nejakou dobu vydrzet pracovat se slanou morskou vodou.
Urcite takova cepradla nekde maji ale treba taky maji tam pozary na vice
mistech a jen se o nich zde neiformuje. A nebo je nemaji v Japonsku ale
ma je nekdo treba nekde v USA nebo v Evrope a jejich doprava proste
nesla zvladnout drive nez za nekolik dni. Navic pro chlazeni reaktoru je
potreba je k nemu pripojit ale to muze byt dost obtizne ne-li nemozne.
Pokud nekde voda utika tak nepujde zvysit hladinu.

Mam informace asi takove jako Vy, tedy nic presneho a treba ty spatne
cesty si mohl domyslet nejaky novinar. Takze jsou to jen technicke
pripominky proc mozna cerpadla nemohla byt drive nebo by byla zbytecna.
Stejne tak to muze byt znakem toho, ze to proste nezvladaji.

Pavel