Japonsko

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 16 21:42:10 CET 2011

On Wed, 16 Mar 2011, Peter Bošnák wrote:

> Takýto projekt sa pripravoval už pred asi 15 rokmi  v bohunickej atómke.
> Chladiacou vodou sa malo vykurovať mesto Trnava a súčasne mali byť postavené
> obrovské skleníky na ovocie a zeleninu. Týkalo sa to i mňa, lebo som zhodou
> okolností zdedil nejaký pozemok na trase plánovaného teplovodu a dostal som
> na tú tému i dotazník. Ale nejako to vyčpelo do stratena. Zrejme je v tom
> viac problémov ako sa zdá a nie je to jednoduchá a rýchla cesta k
> zbohatnutiu, ako by si predstavovali autori projektu.  P.B.

Ono s tim vytapenim s odpadnim teplem je to slozitejsi. Krome snizeni
ucinnosti je tu problem se stabilitou dodavek. Kdyz na to pripojite
sidliste tak nemuzete v zime udelat odstavku nebo musite mit vedle
dalsi zalozni zdroj o podobne kapacite. A tyhle naklady to obvykle
udelaji neekonomickym.

Chtelo by to vymyslet nejakou bakterii ktera by z teple vody a CO2
dokazala vyrabet nejaky uhlovodan :-) Pestirny by byly hned vedle
elektrarny.