Cidlo ionizujiciho zareni?

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Březen 16 12:59:44 CET 2011

Ja som od toho isteho predajcu kupoval toto
http://cgi.ebay.com/Russian-Military-GEIGER-TUBE-COUNTER-CI-1-Lot-1-NOS-/190507331441?pt=BI_Security_Fire_Protection&hash=item2c5b1f2f71
Dokumentacia je polo-dostatocna. Nie je tam napriklad (aspon hruba)
spektralna charakteristika (citlivost versus energia castice), ale co
sa elektroniky tyka, postupoval som podla prilozeneho papierika a
zdraveho rozumu - vsetko fungovalo ako malo, na prvy pokus, aj ked som
GM trubicu drzal v ruke prvy krat.
Odporucam skor vacsie GM trubice, maju vacsiu plochu, ktora moze
zachytit castice, teda aj vacsiu citlivost, co je vhodne pri merani
slabeho pozadia. S tou, co som menoval hore, meriam cca desiatky
impuzlov za minutu.

J.S.