OT: preprava pracky

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Středa Březen 16 11:41:13 CET 2011

Tatramat/Whirlpool v Poprade kazdu pracku testoval ( zostavu  obal bubna
s motorom, bubon vo vlastnej pracke este pred pripojenim kablovych
zvazkov. testovala sa hlavne tesnost obalu bubna - spoj/zvar/loziska
Na testy prania a celkovej funkcnosti isla asi kazda 50 pracka z
pasu/linky pred montazou zabezpecovcich a prepravnych prvkov.
Brigadoval som tam kedysi, ked sa to volalo este Tatramat.
Predpokladam, ze ostani vyrobcovia to robia rovnako/podobne.

Ina poloha, ako nastojato je zaujimava aj z toho pohladu, ze vnutorna
cast pracky ( bubon, motor, obal bubna, protizavazia ) su zavesene na
pruzinach, ktore by sa mohli vykvacit zo zavesov. Neviem, ako pevne
riesia tieto zavesy prepravne zabezpecovacie prvky.
( stara Tatramat 353 mala prepravne prvky takej mohutnosti, ze by sa za
ne dalo dvihnut osobne auto )

Kedze teraz ide o pracku plnenu zhora s dvojicou lozisk, tak preprava
naboku mi pripada nevhodnejsia ako preprava na predku, alebo zadku.
Ak je polozena napredku/zadku, tak loziska bubna su zatazovane rovnakym
smerom, ako pri prani/preprave nastojato.

Tlakovy snimac vysky hladiny je urcite v zadnej hornej casti pracky,
takze pri polozeni na predok bude hore a nemala by sa don dostat
zbytkova voda.

Moj odhad bol prepravovat to polozene na prednej casti, ale nechcel som
ovplyvnit nazory hned v otazke.

Dodo