Japonsko

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Březen 14 21:49:16 CET 2011

 14.3.2011, 21:29:04

Zmineny clanek jsem necet, tak jej nemohu komentovat, ale spise nez o
cynismu bych hovoril o strizlivem, nikoliv emotivnim pohledu na tvrda data.
Pokud jde o pocet objeti, v energetice jasne vede Vajont 1963
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vajont
Ale ani tech cca 2200 mtvich neni nijak vyjmecne cislo pokud to
srovname treba s poctem mrtvich pri leteckych katastrofach nebo pri
automibilovych nehodach. Nebo, obzvlast v pripade Japonska, s poctem
sebevrazd. Takze, pokud chce nekdo zachranovat zivoty, coz je jiste
velmi uslechtila cinnost, asi by mel zamerit pozornost spise timto
smerem.
Muzete mne nazyvat klidne cynikem, ale ja neumim rozlisovat mrtve na
"mene mrtve" a "vice mrtve", dle priciny jejich skomu.
Prirozene, to neznamena, ze by se nad soucastnymi potizemi japonskych
elektraren melo mavnou rukou. Sled udalosti i priciny musi byt, a ja
verim ze budou, analyzovany a navrzeny takova opatreni, aby v budoucnu
k bodobnym havarijim nedoslo.
Bohuzel, informace tohoto typu zatim nejsou. Dle toho, co jsem zatim
zachytil ja, v prvni chvily bylo vse v poradku. Pri zemetreseni byly
reaktory automaticky odstaveny, a aktivovano dochlazovani. To ale v
nekterych pripadech postupne vypadavalo. Proc k tomu vypadku doslo,
proc se prilis nedari ani nouzove postupy, to je zatim velka neznama.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz