Japonsko

Pondělí Březen 14 19:19:10 CET 2011

Nechci vam brat iluze, ale otazka nezni jadro nebo ropa ani nemuze byt
diskuze o tom zda jsme nebo nejsme zavislý na rope, jsme a nemáme
alternativu.
Uran neni alternativou ropy, ted nemyslim na neexistenci elektro aut
ani fakt, ze ropa = plasty, ale na prosty energeticky ekvivalent,
uranu je na svete malo.

>K  "budou v Japonsku upgradovane na 9° Richtera" a k tomu dodavam: "a co kdyz se Zeme priste zaklepe 9,5?"), a musi si proste priznat, ze je to pekny pruser.
To je jednoduche, nelze postavit zarizeni , ktere je odolne 9.5
stupni. Mimochodem, byla pouze tri zemetreseni s magnitudou pres 9.0,
krom toho v historii lidstva bylo potvrzeno (geologicky) jedno dalsi
tak silne Kamcatka 1737. Matematicke modelovani rika , ze teoreticke
maximi, tedy sila zemetreseni, kterou dokaze prenaset zemska kura je
nekde kolem 10.x.
Na druhou stranu stavet v Japonsku, tedy v jedne z 4 geologicky
(zemetresane] nejaktivnejsich oblasti jaderne zarizeni s odolonsti
nizsi nez je zemetreseni, ktere s matematicku pravdepodobnosti =
jistote musi v dobe jejiho provozu prijit, bych oznacil za hazrd
(Japonsko zasahne zemetreseni s magnitudou vetsi nez 8.0 v prumeru 2x
za sto let.) Svym zpusobem maji kliku, ze nahou mely tri reaktory
odstavku a tak jim zbidou jen tri jaderne mrtvoly.  V kazdem pripade
je muzeme privitat v klubu vlastniku jadernych mrtvol, i kdyz ta nase
dnes vlastne patri Slovensku.

Martin