bleskojistka

Neděle Březen 13 13:46:40 CET 2011

Nojo, ale když ty časy zapálení jsou při menším napětí naprosto
chaotické (za předpokladu dostatečného času mezi výboji) a ten rozptyl
časů je až 1:50. Pokud by ten kanál vznikal jak nás to učili ve fyzice,
že dostatečně rychlý iont ionizuje další, je tam snad tolik molekul
plynu, že statisticky by ta doba mohla být dost stejná. Proto mě
napadlo, že to čeká na nějakou částici, která tomu pomůže. Ale zase že
by jich tady lítalo tolik, se mi taky nezdá.
Taky jsem kdysi viděl, v nějaké staré televizi se nějaké napětí
stabilizovalo doutnavkou. Ta byla zaplynovaná a nechtěla zapálit.
Opravář mi předvedl že na ní posvítil baterkou a zapálila. Nestačil jsem
se tehdy divit...
Anděl