Zero DAC Re: Bastleni a tak ... :-(

Sobota Březen 12 00:15:14 CET 2011

333d
Vypada to tak. A podobne jako kosa muze byt bezpecna, tak spravedlnost
je  uzitecna v soukromem i verejnem zivote. Kdyz ma byt ale pouzita je
uzitecne i vinohradnicke umeni? Patrně!.Pak budete muset rici, ze stit
a lyra jsou spravedlnosti k nicemu.a jsou uzitecne jen v umeni valcnem
a hudbe. Nutne!  A tak jako ve vsech ostatnich pripadech, pouziti
jednotlivych veci ve spravedlnosti je k nicemu, ale ve sve
neuzitecnosti jsou uzitecne? Vypada to tak.

Muj vlastni preklad, tak to nemusi a asi nebude uplne sedet.

V kazdem pripade  jde o citat z Platonova nejdulezitejsiho dila Ustava
(latinsky De republica) je to neprimy dialog Sokratese s Glaukonem
nebo Polemarchosem o spravedlnosti na urovni jedince a statu.

Martin

P.S. Priste prosim kdyz Platon tak kasicke citaty, neco jako
Moudri lide mluvi, protoze maji co rici. Blazni protoze by radi chteli
neco ríci.
Pristup k moci by mel byt zakazan tem, kteri ji miluji.