mobilobrani.cz

Pátek Březen 11 09:37:48 CET 2011

2011/3/11 Pavel KREJCI <krepa76 na gmail.com>

> No a ja zas treba nechci zapinat na noc spotrebic s usb portem jen
> abych si nabil mobil...

Jelikož v práci prosedím většinu dne u PC, nabíjím z USB portu PC. A doma
zas mám DVB-T set-topbox s USB portem, kterej je napájenej i ve standby,
takže ten mobil píchnu přes noc tam.

Mám mobil (Mivvy dual nio), na kterém je pro nabíjení přímo mini USB
konektor, takže můžu použít jakýkoliv kabel, co je po ruce, třeba od foťáku.

Pak mám navigaci Garmin, která má taky mini USB pro nabíjení, ale ta
nabíječka má v sobě něco (propojené datové piny?), aby navigace poznala, že
je na nabíječce - při připojení do USB portu PC se přepne do režimu flash
disku.

Taky mi prošly rukama dva mobily z DX, oba měly nabíječku kompatibilní s
nokia, alespoň co do rozměru konektoru, měly dokonce i stejnou baterii s
BL-5C i když to trochu dřelo a úplně rozměrově shodná nebyla. Oba měly i
nějaký USB port, ale ne microUSB konektor, k jednomu byl extra USB kabel, z
USB se dobíjel, ke druhému nebylo nic, jen ta nokia-like nabíječka.

Například Nokia 3110 má na sobě mini USB, ale nedobíjí se z něj, je to jen
pro data. Naopak ten můj mivvy se z USB dobíjí, ale data se přes to tahat
moc nedaj - sice se mobil tváří jako flashdisk, ale rychlost je někde pod
100kB, to už je lepší použít bluetooth.

Pavel Kadečka.