OT: reklamace hdd

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Čtvrtek Březen 10 17:49:06 CET 2011


Firmu zatím publikovat nebudu, ze zkušenosti vím, že špínu je nakydat 
velmi jednoduše a pak se smývá dost těžce (tedy počkejme ten týden dva, 
podle toho, jak se situace vyvine). Kontakt proběhl telefonicky a právě 
abych měl i nějaký protokol, zopakoval jsem jim své stanovisko písemně. 
Klasicky jsou operátoři vyškoleni, že i na sebemenší blbost musí 
reagovat, což zafungovalo i nyní a jejich odpověď přišla ráno:

"Bohužel disk přišel poškozený dopravcem a je nutné jej reklamovat u 
dopravce. Momentálně musíme čekat na její vyjádření. Bohužel servis by 
takovou reklamaci nepřijal ­(s odřenými rohy­).Děkujeme Vám za pochopení."

Značku disku jsem taky nechtěl zmiňovat, ale budiž .. je to Seagate. 
Kdysi jsem dal na radu jednoho místního "odborníka" a všude strkal 
Quantumy, ale bez výjimky všechny odešly (během záruky nebo do dvou let 
po jejím konci). Pak jsem nějak podlehl mainstreramu a přesedlal na 
seagaty. Za posledních dost let jsem jich nakoupil mraky a dodnes 
všechny slouží bez problémů, ovšem až na 4 výjimky: Zhruba před půl 
rokem jsem dával na jedno datové úložiště do raidu dva 1,5TB. Jeden 
vyčerpal přemapovatelný prostor během týdne, druhý po měsíci. Přitom ty 
disky jely spíše pasivně a proběhlo tam jen pár GB uploadu. Vyměněné 
(stejná typa) běží dodnes v pořádku. O dalším případu je tento thread a 
ten poslední je snad na samotné vlákno ..

jde o 40GB hodně starý model, který jsem vybrakoval ani nevím z čeho při 
nějakém upgradu a zase jinam ho nasadil (podle smartu nebyl moc 
používaný a ke staré plečce jako datové úložiště dostatečný). Zhruba po 
dvou letech provozu disk začal pomalu umírat - byl na stejné kšandě jako 
systémový a něco způsobilo, že vždy sundal i primár a widle šly do bsod. 
Primární disk nabral těmi pády pár desítek BB, nejdřív jsem kvůli tomu 
myslel, že to je právě jeho vina, ale když jsem ho vyměnil a chtěl data 
z toho druhého disku vyzálohovat, zjistil jsem, že nejede. Ovšem ... 
"nejede". Když ho nechám v mašině, tak se nedostane přes bios, ale při 
připojení na redukci na usb je cítit, že se točí, ovšem dost pomalu. Až 
tak po deseti minutách je teplota okolo těch 40°C, jak se na slušný 
zdravý disk patří. Ani tak se ale nepřihlásí. Uvítám nápady, osobně jsem 
jej odpískal s tím, že pokud chtějí, můžou si zaplatit profi záchranu dat.

Co se týče poplatků a ... vlastně všeho ohledně peněz, zrovna včera jsem 
se podobného živého flamu účastnil. Češi jsou hlavně líní. Zatímco v 
zahraničí dostanou lepší nabídku, jdou za ní, u nás dostanou lepší 
nabídku a mávnou ruku s tím, že jim to papírování kolem nestojí za to, 
případně aktuálního poskytovatele "služby" osloví se žádostí o slevu 
(případně ji dostanou při odchodu a ten stornují). Venku se tím vytváří 
zdravé konkurenční prostředí, kde si každého zákazníka musí firma 
hýčkat, aby jim neutekl. U nás má zákazník nejlepší služby, pokud je 
klientem konkurence.

Co se týče drahého značkového zboží, ono už to není ani tak, že věci z 
PRC jsou šmejd. Byly, to jo, ale soudruzi se z vlastních chyb poučili, 
vylepšili technologie, kontrolní mechanizmy a bezproblémů konkurují 
evpropským produktům ve všech parametrech, cenou však primárně. Je to 
ale o tom, jak si zadavatel stanoví parametry a jaké má páky. Konkrétně 
můžu vytasit případ z naší firmy, která vyrábí klávesnice pro 
nejmenovanou německou firmu (primárně pro německý, francouzský a arabské 
trhy). Modely prošly dlouhou evolucí, laděním problémů až se situace 
stabilizovala natolik, že byla únosná pro obě strany. Firma na tom 
rýžovala, ale chtěla víc, takže zkusili zkontaktovat pár výrobců v číně. 
Ti vytvořili vzorky, po pár měsících se vše odladilo a vyrábí klávesnice 
za třetinu co u nás. U nás se pouze vypálí potisk kláves, oštítkují 
(made in czech republic), zabalí a pošlou do německa. Jak jsem se díval, 
skladová cena takových klávesnic je zhruba 20-30 Kč (včetně dopravy z 
číny), a to včetně multimediálních typů, které jsem vygooglil v 
zahraničních shopech i za 25 éček. Odběratel o tomto nemá ani páru.

T.V.


Dne 10.3.2011 8:07, stanfred napsal(a):
> <NOFLAME PLEASE>
> Zdravim,
> nezlobte se na mne, ale to je prave duvod, proc je v CR drahe znackove
> zbozi (hadry a pod.), drahe poplatky za bankovni sluzby... Cesi si
> proste nechaji s...t na hlavu. Kdyz to tem obchodnikum projde, tak
> nemaji duvod bat se dusledku.
> </NOFLAME PLEASE>
> Stanislav Svoboda
>
>     ----- Original Message -----
>     *From:* Karel Minarčík <mailto:karel.minarcik na gmail.com>
>     *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>     *Sent:* Thursday, March 10, 2011 7:10 AM
>     *Subject:* Re: OT: reklamace hdd
>
>     Vy si porad naivne myslite ze ten disk je poskozeny postou?
>     Samozrejme ze ho poskodila ta firma aby nemusela vyrizovat
>     reklamaci. Mozna si i vzpomenete, nedavno se psalo ze ve nejake
>     firme namaceli reklamovane mobily do kbeliku s vodou a pak vsechny
>     reklamace zamitali s oduvodnenim ze mobil byl vytopen. Takze s tim
>     Vasim diskem jednoduse triskli parkrat o zem (anebo jeste netriskli,
>     ale jestli budete chtit fotky, tak trisknou).
>     Mnohem jednodussi nez si komplikovat zivot s hadkami s tou firmou je
>     u nich uz nic nekoupit a jejich jmeno tady pekne zverejnit, vcetne
>     typu disku.
>     Je treba se smirit s tim, ze obcas Vas proste nekdo napali/podvede,
>     ale je treba udelat protiopatreni. Napr. tento tyden jsem koupil v
>     zelezarstvi sadu vrtaku od "Metabo germany". Nejenze po rozbaleni
>     jsem zjistil ze vrtaky maji otrepy na britech, ale jeste ve vrtacce
>     hazi tak, ze neni mozne vyvrtat diru bez toho aby se obrobek
>     nerozkmital. Myslite ze to pujdu reklamovat? Na ty hadky fakt nemam
>     cas. Chci jeste koupit velkou rozbrusovacku, jednoduse tedy skrtam
>     metabo ze potencialniho seznamu, nakupcimu ve firme predam informaci
>     aby metabo nekupoval, jsou to smejdy. A vubec me nezajima ze na
>     krabicce vrtaku je napsano malym pismem Made in PRC, ta firma si
>     neohlidala svou doposud dobrou povest, tak u me konci.
>     KM
>
>     2011/3/9 Tomáš Vymětal <vymetalt na gmail.com <mailto:vymetalt na gmail.com>>
>
>         To jsem se do telefonu taky ptal, proč to teda poškozený
>         přebírali, ale prý ta vnější vrstva obálky byla nepoškozená.
>         Argument beru, jelikož jsem zažil ve firmě spoustu takových
>         případů, nicméně to jsem byl na straně odesílatele a přepravce
>         měl přesné informace o tom, co je uvnitř balíku a jak se k němu
>         chovat. Obal byl vytvořen k oboustranné spokojenosti, přesto se
>         takové neviditelné vady občas vyskytovaly, v drtivé většině
>         případů právě vinou neschopnosti přepravců a vzhledem k
>         dohodnutým pravidlům i za takové škody přesto odpovídali.
>
>         Každopádně u obálky... Neviděl jsem to a mám chuť je poprosit o
>         fotky, než to pošlou dál (zpět to nechci) ... přijde mi úplně
>         mimo, aby byla obálka zcela netknutá, když je disk zdeformovaný
>         ve třech rozích. Že to zlikvidovali až po příjmu mě taky
>         napadlo, ale tohle na 150km dokazovat budu těžko ... leda až by
>         se pošta vyjádřila nějak ve smyslu, že takové škody nebyla
>         schopna během přepravy vytvořit.
>
>         Jde mi primárně o to, jak je efektivně dotlačit do stavu, že
>         celý postup přestanou brzdit a budou se věnovat čemu mají. Pokud
>         by jej zapojili a zjistili, že je ve stavu v jakém byl odeslán,
>         je zcela zbytečné prudit poštu kvůli nějakým ohlým plechům, když
>         pak stejně přijde sešrotovat.
>


Další informace o konferenci Hw-list