OT: reklamace hdd

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Středa Březen 9 18:15:24 CET 2011


U jedné nejmenované IT firmy jsem před pár týdny koupil hdd, který se 
hned po pár hodinách provozu začal projevovat pády otáček při provozu a 
po kontrole smartu už měl pár desítek přemapovaných sektorů .. 
vyzálohoval jsem a skončil na necelých dvou stovkách. Vyjel jsem log, 
kontaktoval prodejce, ten odsouhlasil, ať to pošlu. Zabalil jsem to do 
metru bublinky oboustraně, takže zhruba deset vrstev, bublinková obálka. 
Dnes mi volali, že má disk poškozené tři rohy a takto jej nemůžou 
přijmout do reklamace. Budou jej vracet ČP k přezkoumání, ale jejich 
stanovisko odhadují na nedostatečné balení. Disky takhle balím běžně a 
dokonce jsem k zabalení použil folii, ve které mi jiný disk přišel v 
další zásilce (taky v bublinkové obálce) od téže firmy. Obálka prý 
zvenčí poškozená nebyla, ale evidentně disk na hrany padal, jelikož 
vnitřní folie byla prosekaná.

Bude tu doufám pár lidí, co má nějakou podobnou zkušenost a mohli by mě 
nasměrovat. Sám to vidím tak, že stav disku byl v době odeslání jasný, 
log o jeho stavu je, že má omlácené plechy .... to je jak reklamovat 
motor auta a mít problémy kvůli odřeným dveřím. Disky by měly v 
parkovací poloze přežít 300G a balík ČP prý pád z 80cm, což mi přijde v 
toleranci. Jejich postup jsem odsoudil, minimálně bych uvítal, kdyby jej 
zapojili a zjistili v jakém je stavu. Tedy pokud jede, nemá smysl se 
zdržovat pruděním pošty a reklamovat/testovat jej rovnou. Prý je to ale 
jejich běžný postup, takže se mi ozvou za týden až dva se stanoviskem pošty.

Díky za nápady.

T.V.


Další informace o konferenci Hw-list