Jak programuji skutecni programatori...

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na gmail.com
Úterý Březen 8 21:00:22 CET 2011

Dne 8.3.2011 20:40, Kručinský Ladislav napsal(a):
> Hehe, takhle jsem jednu dobu programoval taky...
> Na počítači RODAN10 jsem byl schopen namačkat pomocí klávesnice ve strojovém kódu jednoduchý test podle toho co jsem právě potřeboval (posílat jedničky a nuly na nějaký kanál  a číst odpovědi ). Tak do dvaceti řádků se to v pohodě dalo jenom se seznamem instrukcí v ruce.
> Ostatně celý operační systém podporující práci v reálném čase a celý uživatelský program napsal tehdy nebožtík Jarda Louda částečně v assembleru a částečně ve strojovém kódu. Nic vyššího se nekonalo.
>

> L. Kručinský

No tak ja ve svych studentskych letech na stredni sehnal se stestim SRAM
256Bx1, pak DRAM 16kB a spousteni bastlpocitace Z80 spocivalo v tom, ze
jsem nacvakal specialnim HW v hexu loader asi 200B, ktery nahral monitor
z pasky do DRAM a pak to melo i nejake UI ;-) Tu pamet jsem zalohoval
zvlastnim trafem, zrala skoro 1A a selhala kazdy 3ti den :-P Jo to byly
casy, pak jsem zaril stestim, kdyz jsem sehnal EPROM 1kB za tehdy
desetinu bezneho platu a dokazal ji slozitym algoritmem naprogramovat a
kupodivu neznicit (a ze ten algoritmus byl slozity...). Programovani
PROM 512Bx4 pomoci propojek a 74123 uz si presne nepamatuju, byla do
generatoru znaku na TV a vzpominam si, ze vsechny znaky nebyly uplne
dokonale ;-)  Ale nakonec jsem zmaknul i ekvivalent ZX spectrum (bez
ULA, jen HW ze 74xxx)