Re: Anteni rozbocovac?

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Úterý Březen 8 19:54:03 CET 2011

Principielně jde o impedanční přizpůsobení. Kdyby se připojily všechy kabely paralerně, tak by impedance klesla na 1/4.
Nejspíš bude na každý konektor připojen obvod, který převede 75 ohm na 300 ohm a to když se pak spojí paralerně dá žádaných 75 ohm.
Pokud to není aktivní, tak se signál rozdělí na 4 signály o 1/4 výkonu původního. To by odpovídalo útlumu 6 dB. Protože se něco ztratí na přizpůsobovacích obvodech, tak je útlum vyšší.

Aby rozbožovač fungoval správně, musí mít na každém konektoru impedancy 75 ohm. Pokud se jeden vynechá je potřeba připojit zakončovací "odpor/impedancy" 75 ohm. Pokud tam nebyla byly obě varianty špatné.

Honza