OT Pondelkovy kviz v utorok - cast 4

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 8 17:38:43 CET 2011

No, ano, pripadne ak sa zoberie znamienko, tak triapol (desiatkoveho) miesta, plus jeden bit. Nie je to celych jedenast alebo dvanast bitov (vychadza mi to 10.966 bitu bez znamienka).

(Mimochodom, to "triapol miesta" tiez nie je triapol desiatkoveho radu, kedze prve miesto je len 0 alebo 1; mali by sme teda spravne hovorit 3.3-miestny ;-) ).

Integracny prevodnik, kedze pracuje s citacom a komparatorom, moze byt navrhnuty na v podstate akykolvek rozsah, nemusia to byt mocniny dvoch. Toto je na rozdiel od SAR prevodnika, ktory je z principu binarny. FLASH prevodniky sa tiez robia len pre mocniny dvoch i ked principialne mozu mat lubovolny rozsah.

Pointa otazky - a celej serie kvizov - bola, ze digitalna (diskretno-signalova) elektronika nie je nevyhnutne binarna a tie vynimky su rozsirenejsie nez by si clovek na prvy pohlad myslel.

Dufam, ze som aspon trocha pri pondelkoutorku pobavil... :-)

wek