Hovorové duplexní pojítko ... vyřešeno!

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Březen 8 17:16:13 CET 2011

Dne 7.3.2011 21:52, Jirka napsal(a):
>> Nebylo by nejlepší se držet DECTu?...

Ano, nakonec to vyřešily dvě samostatná "sluchatka" k bezšňůrovým
telefonům Siemens SL100 s drátovými HF původně pro mobilní telefon
Siemens A55. Ty HF jdou normálně do SL100 připojit a fungují.
Základna není třeba, telefony se umí spojit spolu  bez přítomnosti
základny pomocí funkce "walkie-talkie" ..... :-) Sice je třeba obě ručky
přihlást předtím na jednu základnovku, ale vlastní provoz mezi nimi už v
režimu valkie-talkie funguje bez základny.
To jsem nevěděl a stálo mě to asi hodinu marných pokusů.... než jsem
přečetl návod :-(
Při umístění telefonu do ramenního pouzdra  je dosah v otevřeném
prostoru okolo 500 - 800m v zástavbě 50-200m a hoodně záleží na
provedení zdí.
Kvalita hovoru je perfektní, uvnitř telefonů je  patrně  implementovám
kvalitní kompresor zvuku.  Jedno ze sluchátek může mít aktivní funkci
hlasitého příposlechu, přičemž lze do něj mluvit ze vzdálenosti až 3m
bez ztráty "kytičky".
Jednu "ručku" jsem lousknul a jako anténa je použit asi 3,5 cm ohnutý
drátek. S tou anténou určitě polaboruju, i tak je už ale spokojenost a v
praxi bez problému použitelné. Vzhledm k nulovému rušení a volnému
využití kmitočtu se tohle
řešení ukázalo opravdu jako jedinečné a poměrně levné.

Co se týče bezdrátových mikrofonů které jsme měli půjčené, je problém ve
velikosti "základny". To  je u těch levnějších minimálně nerozměrná
krabice o hmotností přes 1 kg. Navíc by to bylo třeba vše 2x, vlastní
mikrofon lze i v provedení mikroport + krabička na opasek.
Dosah také nic moc, pokud to na sebe vidí v pohodě 500 m, ale stačí dvě
tři zdi a je konec. Přenos je tam zabezpečen tak, že pokud signál
zeslábne, zavře se squelch přijímače. Takže to buď mluví, nebo ne, s
poměrně dlouhou hysterezí. V podstatě to nezašumí, ač se jedná o
širokopásmovou FM modulaci.
  Možná nastavením tohoto sq by se dosah zvětšil, ale měli jsme to
půjčené a nechtěl jsem to kuchat. Navíc vzniknul při větších
vzdálenostech problém, že se pravděpodobně přijímač zahlcoval signálem z
mikrofonu, který sice byl na jiném kanále, ale hoodně blízko.
JaKub