davkovac cinove pasty

Rollfree rollfree na volny.cz
Úterý Březen 8 03:36:53 CET 2011

Ze by to bylo ono ?

Nemam praktickou zkusenost, tak asi nemuzu moc oponovat.
Faktem je, ze co jsem videl pracovat dispensery na YouTube,
tak to vzdy bylo ukotveno na stativu, podobne jako treba
souradnicova vrtacka.

Nemam zrovna po ruce zadny krokac. Ale zrovna si hraju s
modelarskymi servy, tak jsem zkusil vzit servo do ruky a nechat
ho cuknou tam a pak maly kousek zpet. Popravde se mi to v ruce
vpodstate nepohnulo.

Kazdopadne me to zaujalo, zkusim vykuchat nejaky krokac treba
z 5.25" mechaniky a zkusim to nejak napojit na pohon toho sroubu.
Pripadne vzit maly krokac z 3.5" mechaniky, ty jsou vetsinou
rovnou osazeny sroubovym pohonem hlavy. Jen nevim, jestli ten
maly motor bez prevodu a se sroubem o velkem soupani bude
dost silny, to uz by chtelo nejakou hodne tenkou strikacku (inzulinku).

Kazdopadne diky za nazory.
rollfree

From: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 08, 2011 2:06 AM
Subject: Re: davkovac cinove pasty

Už je to pár let, co jsem pneumatický dispenzer držel v ruce, ale předpokládám, že zásadní rozdíl bude v setrvačných jevech:

a) Do pneu se po stisku tlačítka nahrne vzduch o zanedbatelné hmotnosti, plastový píst se nepatrně pohne a vzduch zas uteče. Ruka pouze pocítí, jak se stříkačka nepatrně nafoukne a zas splaskne.

b) V tom šroubovém se předpokládám roztočí nějaký motorek, jehož rotor má hmotnost tvořící nezanedbatelné procento celku a tento se v ruce pohne a to přesně v okamžiku, kdy pasta poleze ven. Tzn buď skončí vedle, nebo obsluha musí použít delší postup, kdy nejprve vytlačí pastu a pak teprve kydne na místo určení. Jenže potom zjistí, že za těchto okolností se menším kouskům pasty vůbec nechce zůstat na desce a raději se drží hrotu. Postup, kdy vytlačování probíhá při hrotu přiloženém k desce sice stejným problémem trpí také, ale s nejméně řádově menší pravděpodobností.

Závěr je, že pokud chci 3x do roka osadit dejme tomu 5 desek po 500 padech, jednoznačně použiji a), přičemž oželím, že na začátku zahodím pár mm3 pasty, pak budu trochu experimentovat a zbývajících 95 % již pojede maximálně snadno a rychle.

Kdybych chtěl osadit 1 stejnou desku, bude a) pořád rychlejší, ale už to nebude tak super, neb počáteční hrátky zaberou třeba 30 % času.

Pokud budu osazovat 1 desku se 100 pady, začnu na chvíli uvažovat o b), ale pak si stejně vezmu a).

PH