RFM12B rychlost komunikace

j s jarin.hw na gmail.com
Neděle Březen 6 19:42:26 CET 2011

Nemam konkretnu odpoved, ale dovolim si zopar postrehov, snad nebudem
zbytocne opakovat co viete:

Dost som sa v ostatnych tyzdnoch trapil s RFM12BP, to je vacsi brat
RFM12B, s pridanym VF koncovym stupnom (ktory je viac vykurovacim
telesom nez VF stupnom).
Po dlhych experimentoch som zvolil rychlost 1200 baudov a bufferovanie
na strane MCU, pretoze do konkretnej aplikacie to stacilo. Volit
nizsiu rychlost je vhodne kvoli citlivosti - citlivost prijimaca klesa
so zvysujucou sa baudovou rychlostou. Takze pozor, ak pozadujete vacsi
dosah.
Dalej, 115kbaud je hranicna rychost, ktoru dokaze spracovat interny
digitalny filter. Ak by ste chcel viac, da sa, ale treba pouzivat
externy RC filter.
Pokial chcete potvrdzovanie ACK, tak sa realne stretnete aj s casom
prepnutia RX->TX, resp. naopak. Ten pri vysokych baudovych
rychlostiach moze zacat vadit (cca 150us na prepnutie jednym smerom).
Dokumentacia k tym RFM12B modulom, resp. RF12B obvodu je typicka
cinska, teda mizerna (hoci toto je este jeden z tych serioznejsich
cinanov) - co teda mne dost vadilo. RF12B je ale 100%-ne obslahnuty
Si4221 od Silabs. Silabs k tomu dava o nieco lepsiu dokumentaciu,
semtam to moze pomoct.

S vysokorychlostnym RF datovym prenosom som mal lepsie skusenosti pri
pouziti Zigbee modulov od Maxstream. Maju to aj v TME/SOS, stoji to
pomerne malo a je to hotovy transparentny USART-ovy modem. Na jednej
strane sypem data, na druhej strane vychadzaju von a naopak.

J.S.