[OT] Lambda regulace

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na gmail.com
Neděle Březen 6 15:01:03 CET 2011

Zdravim, koupil jsem takovou starsi pastiku z 95r (Ford 1.8i) a zda se
mi podle cuchu a hromady sazi ve vyfuku, ze ma hooodne bohatou smes,
aspon na volnobeh. Myslel jsem jasna lambda, ale vcera jsem ji meril a
je sice linejsi ale napeti se cyklicky meni od <200mv do cca 600mV
(zatizeno kapesnim osciloskopem, mozna je to naprazdno vic) ale spis nez
skokove to vypada sinusove, perioda tak 1-2s. Jak je to mozny? Lambda
napeti prece spadne na 0 az kdyz se objevi ve spalinach O2, takze se tam
nutne musi cyklicky vyskytovat bez ohledu na opotrebovanost sondy? Na
netesnost ve vyfukovem potrubi, aspon pred lambdou, to nevypada. Motor
jde klidne, valce pali evidentne vsechny.
Kdyz bych vzal jinou zhavenou lambdu, zhavil ji a vrazil hloubeji do
vyfuku, bude mi merit (objevi se na ni napeti) nebo je to blbost a
spaliny i u zhavene sondy musi byt horke?