OT: DX a clo

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Sobota Březen 5 22:11:34 CET 2011

Na Slovensku sa clo neplati pod 150eur a DPH pod 22eur. Pokial viem,
bolo to doporucanie EU, ktore sa teraz menilo na nariadenie. V CR ste
si uzivali moznost hranicu zvysit, my nie...  Ked ide balik postou,
preclenie riesi posta, pokial viem zadarmo (nemam osobnu skusenost,
len info od kolegu). Ked mi siel balik z US Amazonu UPS-kou, ta mi
ponukla, ze vybavi formality zadarmo.Tak aj bolo... Poslal som im
mailom scan podpisaneho splnomocnenia (pdf mi poslali oni), nejake
udaje o sebe a chceli aj fakturu, co si myslim, ze zbytocne, lebo
colnici si nasli tlacenu v baliku. Na colnici bol balik 10 dni, potom
ho doviezla UPS, colny dlh 0, neplatil som nic. Do tyzdna prisiel
papier z colnice s vyrubenou DPH a cislom uctu...
DX zatial neviem, tiez cakam balik, ale len v HK na poste lezal 8 dni
do vcera...
Vseobecne dopravna sluzba (posta, UPS, atd) nesmie odovzdat balik z
krajiny mimo EU sukromnej osobe mimo colnice, ziaden... Kedze nie som
z Bratislavy, nemienim si preclenie vybavovat sam, takze to rad zverim
prepravnej sluzbe. Vravim, skusenosti su take, ze je to zadarmo. A cas
neovplyvnim asi tak ci tak.

miro