Akvarijni vzduchovac jako zdroj podtlaku

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Březen 5 17:16:21 CET 2011

Původní zpráva ze dne 2.3.2011 od Draček Fráček:

> Ja mam velky kompresor v garazi, tohle chci do "pracovny" pod stul,
> (bohuzel jsme zapomeli na rozvody tlakoveho vzduchu po baraku :-) )
> prioritou je aby to bylo male a tiche. Je mi jasme, ze 1l vzdusnik
> je maly, castecne to neefektivne dohanim tim, ze ho chci mit na
> plnem tlaku kmpresoru, ale jak rikam, chci to na airbrush a takove
> drobnosti. Na vetsi prace mam v garazi tusim 2kW kompresor s
> odpovidajicim vzdusnikem.

Pavle,

já jsem kdysi chtěl taky experimentovat s airbrushem, tak jsem si k
tomu pořídil pár věciček. Naštěstí ne mnoho, protože pak jsem zjistil,
že mě opravdu nebaví se s tím čistit, tak jsem se na to vyprdnul. Ale
pořídil jsem si u Conrada takovéhle 750 ml nádoby se stlačeným
vzduchem:

http://go.clexpert.cz/Qo34A.aspx

Nahoře mají závit. Na ten se našroubuje následující regulační ventil,
kterým se reguluje tlak:

http://go.clexpert.cz/b7B3Y.aspx

Na tom je také závit a na ten už se našroubuje hadička vedoucí ke
stříkací pistolce. Vzpomněl jsem si na to, protože jsem zrovna něco
štrachal v garáži a dvě ty žluté lahve jsem tam viděl odložené.

Na jaký jsou tlak, to vůbec netuším, ani jsem se nekoukal, jestli je
to na nich napsané. Jestli je to použitelné řešení, to také netuším.
Já jsem si s tím jen pohrál, něco málo postříkal, a pak to odložil na
někdy jindy. Připadalo mi to jako ideální do obýváku, je to rozumně
malé. Kompresor mám také v garáži, ale byť bych si ho mohl do obýváku
snadno donést, dělá velký kravál, takže by mě asi brzy vyvedli.

A mám takový pocit, že jsem nějaké podobné lahve se vzduchem viděl v
Globusu v tom oddělení s modely a barvami na modely.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601