32-LFCSP jde to osadit rucne?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Březen 4 19:54:36 CET 2011

Původní zpráva ze dne 4.3.2011 od Rollfree:

> Aha, takze by to asi bylo lepsi delat tim kontaktnim ohrevem nejakou
> termostatovanou deskou, to bude poskytovat asi opakovatelnejsi
> vysledky nez horkovzdych bez predehrevu. Ziskat/udelat bezkontaktni
> spodni predehrev (asi infra) by bylo zrejme obtiznejsi.

Spodní IR předehřev se dá levně koupit, mám tu jeden, nebylo to drahé.
Ale i tak když na to foukáš foukačkou shora, tak to není rovnoměrné.

Někdy před rokem jsem chtěl udělat přetavení ve své troubě, kterou
používám na výrobu s pájecí maskou a servisním potiskem a na odlévání.
Ale je docela velká a ty 2 kW topení uvnitř nemají potřebný výkon na
nějaký pěkný pájecí profil. Nebylo to ono, náběh nebyl dost strmý ani
poté, co jsem přidal tepelnou izolaci, i když to docela dost pomohlo.

Pak jsem chtěl experimentovat s halogenovou lampou, pořídil jsem si na
pokusy 500W halogenové svítidlo, napojil ho na PID regulátor od té své
trouby, ale tak nějak zrovna při pokusech se mi uvolnil termočlánek z
desky, tak se z desky začoudilo, no a já jsem pak už neměl čas pokusy
zopakovat a dovést to do nějakého rozumného stádia.

Přetavovací pec není problém udělat, na internetu se válí spousta
článků od lidí, kteří to dělali. Jde jen o to mít dostatečně výkonnou
troubičku, ne zase moc velkou, aby to topení stačilo. Viděl jsem to
dělat i z topinkovače.

Samozřejmě základní problémy jsou dva - rozložení teploty uvnitř
trouby, když tam není oběh vzduchu, a ohřev sáláním. Když to chceš mít
opakovaně kvalitní a ne pořád laborovat, tak je třeba to řešit. Že na
trhu i za nemalé peníze existují dobré i špatné přetavovací pece, to
je samozřejmě známá věc.

> Je ta zavislost na mnozsti pasty hodne citliva ?

Jak to myslíš? Když té pasty bude moc, tak se tam udělá boule a
propojí sousední piny, to je jasné.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601