32-LFCSP jde to osadit rucne?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Březen 4 18:53:09 CET 2011

Původní zpráva ze dne 4.3.2011 od Rollfree:

> A musi se to nanaset sablonou ?

Nemusí. Šablona to jen urychlí, protože naneseš celou desku najednou,
zatímco jinak to děláš po jednom padu a to ještě někde víc a někde
méně, podle velikosti padu...

> Kdyz jsem se dival na nejake video jak dispenser nanasel pastu na
> desky (byla to docela velka profi masina), tak pro diskretni
> komponenty vzdycky cmrdnul jen na kazdou plosku, ale u integracu
> proste pretahnul celou radu vyvodu jednou housenkou z pasty, pri
> pretaveni se to tak scuclo jen na plosky a jeste to automaticky
> vystredilo ten integrac (nebyl prilepeny). Byly to teda nejake QFP,
> takze vyvodove, ale tento princip by snad mel fungovat i pod tim
> integracem, ne ?

Ano, tohle funguje. Ale pouze za předpokladu, že máš opravdu velmi
dobře zvládnutý proces přetavení a také že tu pastu naneseš v přesném
množství. Když to budeš dělat ručně od oka foukačkou, notabene ještě
bez spodního předehřevu, tak toho dost tězko docílíš, protože někde
budeš mít cínu víc a někde méně, zrovna tak se ti slejou nožičky.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601