Bastleni a tak ... :-(

Snehulak snehulak na gmail.com
Čtvrtek Březen 3 18:55:05 CET 2011

To neni blabol to je 700kc za metr aneb zlata studna kam se na to
hrabe ziskovot ceskych solarnich elektraren :) Tady je to okecane :

Citace :

Testované kabely KrautWire se odlišují od sebe především vnitřní
konstrukcí kabelu a použitými interními materiály (vodivými a
izolačními). Typ Cameo/Cameo X používá celkem 6 plných drátů z čistého
dvakrát přetavovaného stříbra (čistota 99.995%). Čtyři jsou navrch
opatřeny tenkou izolační vrstvou teflonu od DuPontu nanášeného strojem
Rosendahl a jsou vzájemně prokrouceny. Přitom dva z nich jsou určeny
pro vedení signálu a dva slouží jako nulový vodič. Kolem vodičů je
zajištěn dostatek vzduchu. Následuje distanční celulózová výplň
obalená páskovým teflonem a přes něj stínící vodivá obalová fólie.
Zbylé dva dráty (bez izolace) tvoří křížový oplet na této vodivé fólii
a mají z konstrukčních důvodů (zajištění přesné 75 Ohmové impedance
pro digitální vedení a pro použití v symetrické XLR verzi, kde je o
jeden vnitřní vodič více) o něco menší průřez než vnitřní vodiče. Na
jedné straně kabelu jsou pak uzemněny na vnější pól konektoru, čímž je
zároveň určena směrovost kabelu. Navrch přes fólii je opět obal z
páskového teflonu a znovu celulóza. Stavba je završena již výše
zmiňovaným vnějším ochranným opletem na bázi polymeru s vetkanou
nitkou.
Použitá kombinace stříbra a teflonu v kabelu je zcela opodstatněná.
Čisté stříbro je vůbec nejkvalitnějším vodičem ze všech chemických
prvků. Jeho rezistivita je ještě o kus nižší, než je tomu u
nejbližšího konkurenta, čili OFHC mědi (0,016*10-6 Ohm*m oproti
0,0172*10-6 Ohm*m). Teflon je z pevných látek nejkvalitnějším známým
dielektrikem (z hlediska kapacitivních vlastností).

snehulak