Cinsky zdroj - fotky & dotaz

2011/3/1 Michal Vanka <junk.mv na gmail.com>:
> Dnes mi prisel cinsky zdroj, 30V / 5A 8-)).
> Zajimalo mne, jestli to da tech 5A na 30V.
> Hlasim, ze kratkodobe ano, dlouhodobe jsem
> to pro jistotu nezkousel, jednak nemam vhodnou
> zatez a potom ho potrebuju na neco jineho,
> nez na jeden jediny test 8-)), viz vnitrni provedeni:
>
> http://www.vanka.net/cinan/cinan.htm
>
> Ten malinky transformator jistojiste 150W neda.
> Stejne tak je velice usporne vyreseno chlazeni
> koncovych tranzistoru...

Porovnejte si to trafo (= rozměry) třeba s nějakým typem od Tronicu:

http://www.trafo.cz/pdf/cenywu.pdf

K tomu chlazení - v PC zdrojích je běžně nějaký podobně malý kus
hliníku a to je tam ještě regulace otáček ventilátoru a chlazení není
tak intenzivní jako v tom vašem čiňanovi, kde to fouká přímo na hliník
z 1cm.

Jo a vhodnou zátěž koupíte na každý benzínce, akorát ty žárovky budou
na 12V, tak budete muset dát dvě až tři do série nebo koupit nějakou
do náklaďáku.

P.K.