Cinsky zdroj - fotky & dotaz

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Březen 1 22:07:23 CET 2011

> http://www.vanka.net/cinan/cinan.htm
>
> Ten malinky transformator jistojiste 150W neda.

Přibližný výkon transformátoru [W] je roven druhé mocnině průřezu
středního sloupku v [cm2].

> Stejne tak je velice usporne vyreseno chlazeni
> koncovych tranzistoru...

No, chladič je intenzivně ofukován z ventilátoru... Navíc bych to dle
počtu vývodů z trafa a relátek tipoval na přepínaný sekundár (odbočky)
podle výstupního napětí, takže při malém Uvýst a velkém Ivýst na
regulačním prvku není až taková ztráta.

Tím se Číňanů bezvýhradně nezastávám (dovedou vyrobit děsivé šmejdy),
ale některé jejich výrobky jsou (při zachování zdravého technického
rozumu a vědomí úrovně dané věci) docela dobře použitelné. Mám od nich
zdroj (poněkud větší a komplikovanější) + horkovzdušnou stanici na SMD a
nestěžuju si.

---
Jirka