Re:OT: právnický dotaz

Úterý Březen 1 14:13:00 CET 2011

Tak predevsim si musime vyjasnit o jaky pravni vztah mezi vami a
zakaznikem jde, tedy zda jste si dohodli smlouvu o dilo nebo slo o
prodej tedy jste uzavreli kupni smlouvu, pripadne o zhotoveni veci na
zakazku (zvlastni forma smlouvy o dilo).
Ve vsech pripadech plati, zarucni doba zacina bezet ode dne prevzeti
vec jen to resi jiny paragraf § 647 vs 620 a zaruka ze zakona by byla
jina 6, 24 pripadne 18 mesicu.

To cim argumentuje zakaznik tedy ze slo ozkusebni provoz je zcela
nesmyslne, tento pojem se pouzival kdysi jeste v starem  hospodarskem
zakoniku a nebyl prevzat ani do noveho obchodniho zakoniku a i kdyby
platil jako ze v zadnem pripade neplati, tak by se vec mela takto.
Zkusebni provoz se aplikoval na smlouvu o dilo jejiz soucasti byla
dodavka souboru stroju a zarizeni v praxy podle nalezu nejvysiho soudu
z te doby u vyssich dodavek strojne technologickych celku a i tehda
platilo, ze zkusebni provoz probiha PO PREVZETI DILA objednatelem a
plne k jeho tizi, jen a pouze za dohledu pracovnku zhotovitele.

Dalsi veci je revize. Za kazde elektricke zarizeni odpovida jeho
provozovatel a jeho povinnosti je vyhledavat rizika, predchazet jim a
udrzovat zarizeni bezpecne cili pokud jste se nedomluvili ze revizi
delate vy neni co resit, vam automaticky takova povinnost nevznika a
neni to vase vec.

Abychom presli z teoreticky pravni roviny do praktickych rad, dotycny
zrejme neumele tvrdi, ze zarizeni neprevzal, nejspise se bude ohanet
neexistenci protokolu o prevzeti dila atd. Nema narok, nalez nejvysiho
soudu rika, ze takoveho pisemneho dokladu neni treba, fakt, ze
zakaznik zaplatil, dilo fyzicky prevzal  a asi k plne spokojenosti 3
roky pouzival je vice nez dostatecny důkaz prevzeti dila.

Martin

>Doufám, že je to tak. Myslíte, že to, že jsem měl dodat revizní zprávu a
nedodal nemůže mít vliv, protože svůj nárok měl uplatnit v záruční době?

Martin Záruba