Re: OT: právnický dotaz

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Březen 1 12:52:45 CET 2011

Doufám, že je to tak. Myslíte, že to, že jsem měl dodat revizní zprávu a
nedodal nemůže mít vliv, protože svůj nárok měl uplatnit v záruční době?

Martin Záruba

----- Original Message -----
From: "Draček Fráček" <dracek.fracek na gmail.com>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 01, 2011 11:34 AM
Subject: RE: OT: právnický dotaz

Nesmysl. Pokud nemate nejakou pisemnou dohodu stran zaruky tak plati
paragraf 620 obcanskeho zakoniku a to , zaruka 24 mesicu ode dne
prevzeti veci.
Dotycny vam nejspise zaplatil, mel vec  ve sve moci a mohl s ni
nakladat tudiz nevidim zadnou moznost, podle ktere by mohl zpochybnit
prevzeti veci.

Martin

>Před třemi lety jsem namontoval u zákazníka zařízení, takže je nyní již rok
po záruce. Bylo provedeno ústní předání, na což mám svědka. Při předání ale
nebyla provedena revize elektro, kterou zákazník slíbil, že udělá, což se
nestalo a já to již nezkontroloval.
Nyní se objevila závada a protože jsem byl nemocen, zavolal si
známého, který nyní tvrdí, že zařízení z hlediska elektroinstalace
není vpořádku.

Zákazník tvrdí, že zařízení je nyní ve zkušebním provozu a tudíž v
záruce, protože nebyla udělána revize.

Myslíte, že neprovedení revize může být důvodem k tomu, že zařízení je
stále v záruce nebo měl požadovat dodání revize v záruční době?

Pokud by opravdu byl nyní na zařízení nějaký nedostatek, který byl již
na začátku (myslím z hlediska předpisu, ne funkce) má nyní nárok na
bezplatné vyřešení problému?

Martin Záruba