Auto baterie 110Ah?

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Středa Červen 29 19:01:34 CEST 2011

Dnes jsme vytahl kabriolet, od lonska stal v garazi.
Cvicne jsem dobil baterku 12V 110Ah, nabijeno cca 2hodiny proudem 4A. Bez problemu jsem nastartoval a po cca 40min jizde, zastavil a cca 20min poslouchal radio + bezel vetrak, odhadem odber do 50W.
Pak chci nastartovat a finito cvak a starter se ani nehnul , otocit  6 valcem holt vyzaduje trochu proudu.
Vse jsem vypnul a po cca 10min se baterka vzpamatovala natolik ze z poslednich sil nastartovala.
Nasledne, jsem nekolikrat zastavil a startovalo to v pohode, ale jiz jsem radeji baterku netrapil radiem a vetrakem.
Doma jsem baterku pripojl na nabijecku a vnitrni odpor baterky se zda OK, respektive bez problemu si vezme nabijeci proud i 50A (vic mi nabijecka neda)
Aktualne baterku nabijim 10A (0,1C).

Mozna mi reknete, ze baterka je spotrebni material, ale minimalne v techto velikostech jde o pomerne drahy spotrebak, zvlaste u znacky Bosch.
Otazky.
Jak otestovat baterku teto velikosti?
Jak poznam, ze je plne nabita,  respektive jak dlouho a jakym proudem ji nabijet?
Baterka je klasicky bezudrzbova, ale i tak , jsou nejake finty na regeneraci, pro pripad , ze by byl problem s kapacitou?
Baterku mam asi 4 roky, ale je v kabrioletu tudiz pouziva se jen pres leto a jeste , jen kdyz je nalada, pocasi a jede se nekam kam se tim da :-)

J. Ferman