OT Data na RAID5 a jejich bezpecne smazani

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Červen 24 22:06:45 CEST 2011

Dne 24.6.2011 12:31, RV napsal(a):
> Zdravim,
>
> mam tady takovy "filosoficky" problem - jeden zakaznik pozaduje protokoly o
> bezpecnem smazani dat, ze kterych jsme mu tiskli. Pozaduje tedy protokol z
> nejakeho SW, ktery mame - asi 7x to ruzne prepisuje celej disk). V tom tedy
> problem neni.
>
> Problem je ze data byla na diskovem poli RAID5 6x 1TB SAS 6Gbps 7,2k 3,5" hot
> plug, ktere nemohu zrusit - jede z neho veskery provoz.

Tyto dve veci se vylucuji. Ciste logicky nelze zachovat pole a pritom data timto
zpusobem vymazat.

Problem lze resit pouze koncepcne. Moznosti jsou dve:

1. Od pocatku uchovavat zakaznikova data vyhradne na fyzicky oddelenych mediich
nebo aspon na oddelenych diskovych oddilech.
2. Neslibovat predem ani dodatecne, ze data timto zpusobem smazete.

K moznosti 1 asi tolik. Predpokladam, ze tiskarna nebude uplne hloupe zarizeni
bez mezipameti a predpokladam, ze u vasich tiskaren bude pouzit zrovna pevny
disk jako vykonostne a velikostne dostacujici medium. Potom moznost 1 pada a
zbyva nic neslibovat.

> Jde mi o to jak to udelat tak aby nas nikdo nemohl nekde vlacet.

Slibili jste?
   ANO - pak mate problem a musite smazat veskery provoz,
   NE  - pak vas nema duvod vlacet.

Obcas se nekomu stane, ze slibi, co nedokaze splnit, pak ovsem nezbyva nez
priznat omyl a se zakaznikem se domluvit. A to ne kazdy umi.

Standa