OT Data na RAID5 a jejich bezpecne smazani

mcmlxxx na hantec.cz mcmlxxx na hantec.cz
Pátek Červen 24 20:03:17 CEST 2011

v tom případě asi bude opravdu nejlepší to pole obětovat a postavit jiné,
a pro příště tomu předcházet.
Po výmazu a zprotokolování disky použijete na jiné pole, nebo jako náhrady.
Z vašeho popisu jsem plně nepochopil co vše tam máte nahrané, tak nedokážu
posoudit jak to bude s kopírováním obsahu, ale raid určitě s daty zachází
jako s logickým svazkem.
Možná by šlo použít zálohy - udělat, zastavit první pole a obnovit na
druhé. Ale to už určitě nejlíp posoudíte sám.
Dával sem do servisu dvě zařízení RAID 1 po havárii HDD a servis mi je
vrátil sice s vyměněnýma HDD ( jeden hdd tam dali SG druhý WD), ale
protože část oblužného SW je na prvním HDD tak obě zařízení byla nefunkční.
Nakonec sem to řešil vyndáním druhého hdd z jednoho funkčního zařízení a
postupně jsem do této pozice vkládal nové hdd ze servisu , pokaždé se
provedla synchronizace.
Jak se později ukázalo, tak všechna tři zařízení potom měla stejné MAC (je
uložena někde na svazku) a byl trochu zmatek v síti :), ale i to se
nakonec vyřešilo.
b.