poloha tlak. nadrze

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Pátek Červen 24 12:07:21 CEST 2011

Myslim, ze nejaky akumulator vhodny je. Tedy alespon do obytneho domu, kdy odbery velice kolisaji.

Zalezet take bude na typu cerpadla. O objemoveho bude jiste stacit frekvencni menic a minimalni akumulace. U odstrediveho bych ale frekvencni menic nepouzil a naopak bych volil vetsi akumulacni nadrz. Precijenom nabeh do optimalniho rezimu provozu najakou dobu trva. Dalsi faktor je umisteni cerpadla (saci vyska), coz ma take velky vliv na ustaleni provoznich podminek.

O opotrebeni mechaniky a proudovych razech tu jiz rec byla.

A jeste je tu mozna ne az tak podstatna vec, ale ja jsem uz nekolikrat ocenil alespon minimalni dostupny objem vody i pri vypadku proudu.

Co se tyka polohy nadrze, take jsem nad tim premyslel. U "rezove" nadrze vak praskl prodrenim o vnitrni stenu nadrze(koroze). Tak jsem koupil nerezovou. Vak praskl v miste, kde se dotykal ostre hrany svaru nadrze. Navic spatne tesnila vzduchova kapsa za vakem (nedoreseny spoj u priruby). Dat nadrz vakem nahoru jsem se bal (hmotnost vody by ho neustale "natahovala". Lepsi by byl asi vak dole, ale to uz se zase bude dotykat sten podobne jako kdyz je nalezato.
Ted mam akumulaci s uzavrenou vzduchovou kapsou a to se zda byt bez starosti. Vzduch se doplnuje "automaticky" tim, ze cerpadlo za chodu malinko prisava vzduch kolem tesneni hridele.