OT: DC místo AC ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Červen 23 16:26:12 CEST 2011

Zdravím,
  řeším tu napájení EZS a dnes je jich většina řešena tak, že mají AC vstup
kolem 16V, na desce je usměrňovač, filtr, nabíjecí obvod AKU a stabilizátor
pro obvody EZS a čidla. Tato konkrétní uvádí rozmezí nějakých 14.5-18V pro
správnou činnost.
  Shodou okolností nemám vhodné trafo, ale zato mám hotový stabilizovaný
zdroj, do jisté míry regulovatelný, který lze vytahnout na 15.25V. Říkám si,
že se přeci nemůže nic stát, pokud tam toto zapojím místo AC. Dokonce nebudu
muset dávat pozor na polaritu :-). Schéma od té ústředny nemám, ale dle
zběžné prohlídky PCB podpořené prozvoněním ohmmetrem vede vstup AC skutečně
jen na Graetz (pomineme-li dvojici filtrovacích C na zem). Že bych trvalým
proudem přetížil 2 diody v můstku se mi zdá nesmysl a na žádný jiný důvod,
proč by to mělo vyžadovat právě AC jsem nepřišel. Nicméně, více hlav více ví
a tak se ptám :-).
  S pozdravem Pavel