OT - vystrojeni nadrze pro naftu (povrchovka, tesneni, komponenty)

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Červen 21 13:31:11 CEST 2011

Zdravim,

v nedeli odpoledne bylo hnusne tak jsem si svaril nadrz do lodi na naftu:
http://www.cncnet.info/galery/Atlantis/prestavba/2011-06-19%20Atlantis%20-%20prestavba/

chtel jsem se zeptat jak byste osetrili vnitrni povrch:

- nechat to bejt a jednou za cas to odkalit s tim ze az to casem
prorezne tak se udela nadrz nova

- lakovani - bohuzel nemam vyzkousenou zadnou barvu na trvale pusobeni
nafty - bezne kovy lakuji epoxidovou zakladovkou (s obsahem zinku) a na
to PUR barvu ktera ji zavre

- nechat to nazinkovat az to bude komplet hotove, ale to jsem v podstate
zavrhnul, protoze po ohrati a ponoreni do lazne se ta bedna zkrouti jak
bedynka na banany

zatim to vypada na variantu 1 - padlo na to 2m^2 plechu (2mm za studena
valcovany) a cca 5h prace - takze jednou za 10 let by se to asi dalo vydrzet

dale nevite zda na tesneni (hrdla a priruby) je mozne pouzit klasickou
plochou gumu oznacovanou jako olejivzdorna? Napr.:

NBR AG 18 A
Základní směs olejivzdorné pryže na bázi NBR (Nitril - Butadien kaučuk).
Dobrá odolnost ve styku s tuky, minerálními a živočišnými oleji při
teplotě prostředí. Určena pro výrobu těsnících prvků, všeobecně
používána pro běžné účely.

nebo to musi byt jeste neco extra? mate neco vyzkouseno?

a posledni dotat - doporucite mi (asi dotaz hlavne na p.Prochazku) nekdo
nejake nejspis kulove ventily (nebo jine), ktere bych mohl pouzit na
vystupy z nadrze? aby to nebyly nejake smejdy a vydrzely byt dlohodobe
tesne a funkcni i pri delsi necinnosti - predpokladam, ze se s tim bude
kroutit maximalne 2x za sezonu

--
Radek Vicek