OT Re: pro milovníky koloidního stříbra

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 20 22:05:30 CEST 2011

U pana kolegu APA ma fascinuje to, ze z casu na cas vykope nejaku spravu spred pol roka a odpovedou na nu rozputa pomerne rozsiahlu diskusiu ;-)

Ale ked ste to uz nacali... V tychto dnoch si citam na internete o tych jadrovych nehodach a o suvisiacich veciach, no a tak som sa dostal aj k heslu calutron, co bol nazov pre cyklotronoidny separator na obohacovanie uranu, ktory vyvinuli v case projektu Manhattan. Zaujimavostou je, ze kedze v USA vo vojnovych casoch bol nedostatok medi, na vyrobu mohutneho elektromagnetu si armada pozicala 13 tisic ton striebra z federalnych rezerv...

Druha zaujimavost najma pre nas tu v hw-list-e je, ze calutrony pri produkcii riadila armada vyskolenych zien bez toho, aby vedeli, co robia - jednoducho sa snazili udrzat nejake rafiky merakov v urcenom rozsahu tocenim niekolkych gombikov.

wek