OT: Jaky vektorovy kreslici program?

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Červen 18 17:02:11 CEST 2011

OK, pane Hudečku.

1) možná bude nejlepší, když takový řez pošlete nebo někam vystavíte,
abychom měli jasno v to, co přesně jste potřeboval nakreslit. OOo Draw
samozřejmě má systém uchycení objektů do nastavitelného rastru, na sebe
pomocí záchytných bodů a jiné metody. Trochu Vás podezírám, že jste
čistý jako lilie sedl ke zcela neznámému programu a zkoušel metodou
pokus/omyl něco vytvořit... Pokud to tak opravdu bylo, raději to
neuvádějte veřejně jako argument.

2) ovládání OOo se učím dodnes, přes existující knihy, manuály a
vydatnou vestavěnou nápovědu je samozřejmě řada postupů
nedokumentovaných. Jde o poměrně složitý a výkonný program, přestože se
to tak nejeví.

3) OOo Draw není CAD, ani není tak orientovaný (naštěstí, protože logika
ovládání většiny CADů jde zcela mimo mě). Nicméně v něm (nejen já)
kreslím různé ilustrace, jednoduchá schémata, analýzy existujících desek
DPS a HIO, návrhy jednoduchých DPS, panely, štítky a spoustu dalších věcí.

4) do OOo Draw existuje jakýsi CAD plugin, kdyby po něm někdo přece jen
toužil. Nevím ale, jak to je s jeho funkčností a aktuálností.

---
Jirka