mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

j s jarin.hw na gmail.com
Pátek Červen 17 15:22:47 CEST 2011

2011/6/17 RV <vicek.radek na cpost.cz>:
> No tak otazkou se jak se citite a zda vam to utahne komin (MCU).

Myslim ze komin by aj utiahol. Preluskal som sa cez Microchipacke
kniznice a maju k svoju TCP/IP stacku aj SMTP klienta - takze MCU by
to zvladnut malo, ale ako sa pozeram prislusnymi subormi, prechadza ma
vsetka sranda (len smtp.c a ssl.c maju dokopy skoro 5500 riadkov).
Inak podobne som sa citil, ked som davnejsie chcel FAT16 kniznice.
Postahoval som si vselico z webu, ale ani zaboha som to nevedel
pochopit, ako sa take kniznice pouzivaju, co je ich vstupom a
vystupom. Tak som si napisal vlastne a bolo to v pohode, pochopil som
:-)
Dufal som, ze mozno by sa podobnym pristupom mohlo dat pracovat aj teraz.

> Jednoznacne spravne reseni - univerzalni je to resit standardne - tedy
> relayovat pres SMTP kde mate ucet. Pak uz je to jen o tom jaky SMTP si
> vyberete a kdy se i on treba ocitne na blacklistu.

Mate na mysli to, co tu popisoval kolega Petr Simek?

> Take je mozne udelat ukrok stranou a zvolit si nejaky jiny SMTP server,
> ktery nevyzaduje TLS. Ja to tak mam i nekde udelane - ze sice mam
> zaregistrovany ucet na nejakem freemailu, ale vyuzivam z nej jen odesilani
> svych monitorovacich mailu.

Potom uz len treba zistit, ktore SMTP servery toto umoznuju. Nenasiel
som nijake, mozno som nespravne hladal.

> Varianta ukroku je si provozovat SMTP svuj - tam si muzete nastavit
> autentifikaci jakou si vymyslite, ale zase se vam nesmi stat, ze se stanete
> neduveryhodnym - coz byl duvod proc jsem zrusil svuj SMTP. Nekdy se na ten
> blacklist dostanete naprosto nevinne, ale trva to treba tyden i dele nez vas
> z nej vyskrtnou zvlast kdyz spravce je laxni.

Vlastny SMTP server momentalne u mna nie je mozny.

> Radek Vicek

Dakujem,

J.S.