mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 17 14:26:43 CEST 2011

To je samozrejme v poriadku; ja som chcel poukazat na to, ze to priame dorucovanie ma (vdaka chaotickym (citaj nesystematickym, nekoordinovanym, nenormalizovanym) opatreniam proti spamu) rozne zadrhele, a ze sa nie vzdy da zo spravania serveru jednoznacne urcit, v com je vlastne problem.

Napriklad na mail.jcu.cz:25 (ospravedlnujem sa za zneuzivanie Vasej adresy):

220 marvin.jcu.cz ESMTP Postfix
HELO marvin.jcu.cz
250 marvin.jcu.cz
MAIL FROM: <psimek[zavinac]jcu.cz>
250 Ok
RCPT TO: <psimek[zavinac]jcu.cz>
554 <psimek[zavinac]jcu.cz>: Sender address rejected: Access denied
QUIT
221 Bye

Ale aj trebars to spravanie guglu, ktory si necha zaslat cely mail a potom vykvakne dost rozsiahlu chybu.

Toto vsetko v tom posielacom softe potom treba zohladnit (aby sa to dalo pri pokuse o pouzitie nejako diagnostikovat) a to v jednocipe tiez nemusi byt uplne trivialne.

Bohuzial je cely internet takyto ozaplatovany voci roznym nedomyslenostiam a plny roznych chybnych implementacii a protikusov k chybnym implementaciam, a to v takmer kazdom ohlade. Toto si musi kazdy, kto naivne uveri slovicku "Simple" v nazve protokolu, uvedomit... :-(

wek