mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 17 12:56:38 CEST 2011

On Fri, 17 Jun 2011, j s wrote:

> servera (okrem 220 a 501). Ale ked na smtp.gmail.com poslem
> "STARTTLS", on mi odpovie "220 2.0.0 Ready to start TLS", teda mam
> odpoved 220 a nie 454.
> Teda server si trva na svojom TLS a z mojej strany to neviem nijako
> "okaslat". Osobne nemam nic proti TLS, ale nie je to, predpokladam,
> celkom trivialna zalezitost na implementaciu do relativneho maleho MCU
> a okrem toho sa to blbo precivicuje "rucne".

Taky bych rekl ze nemate sanci. Pochybuju ze najdete nekoho kdo ma
povolenou openrelay nebo autentizaci bez sifrovani. Pokud chce klient
delat relay musi se autentikovat ale to se mu neumozni pres nesifrovane
spojeni. Postovni klineti to dnes obecne umi, s MCU to bude asi tezsi.

Existovaly i varianty SMTP relayingu SMTP after POP. Fungovalo to tak
ze se klient prihlasil pres POP a tim se pro tu jeho IP povolil SMTP
relaying, ale myslim ze dneska nesifrovany POP nikdo neprovozuje takze
to je z blata do louze.