mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Červen 17 11:25:16 CEST 2011

Myslim ze se tady splacavaji dve ruzne veci.

Poslat mail nekomu na GMAIL schranku znamena poslat mail na svuj SMTP
server (mysleno kde mam ucet) - ten muze/nemusi vyzadovat nejakou formu
autentifikace (heslo, podsit, IP...)

tento SMTP server teprve zajisti doruceni na SMTP server Gmailu a ten
prostrednictvim nejakeho protokolu (POP3, IMAP atd.) jej nabidne
majiteli uctu

vas SMTP server si SMTP server prijemce nejakym zpusobem hodnoti
(boduje) co do duveryhodnosti - muze se tedy stat, ze postu neprijme

Radek Vicek