obsluha pameti - VHDL

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Čtvrtek Červen 16 07:10:52 CEST 2011

generovat WR pomoci hodin a toho citace jsem zkousel hned ze zacatku.
vysledkem je ze tech impulsu na WR je pak vic diky ruznym zpozdenim unvnitr
obvodu.
muzu zkusit najit toto verzi zdrojaku poslat screenshot ze simulace.

Pavel

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>; "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 15, 2011 11:52 PM
Subject: Re: obsluha pameti - VHDL

Nehnevajte sa pani kolegovia, ale univerzalna rada "pouzi FPGA" je v tomto
pripade IMHO blbost. A to s tym vhdl je presne ako keby si tvrdil, ze ak
programujes v C, tak rozdiel medzi 8051 a PC nespoznas. Casovacie problemy
su v FPGA z principu vacsie ako u CPLD, akurat sa to obvykle odmava pouzitim
ultrarychleho FPGA; ale zaruka, ze to urcite bude lepsie, samozrejme nie je
ziadna.

Ale spat k povodnemu problemu. Skuste si nakreslit schemu toho, co chcete
urobit, z logickych blokov (zo 74xx trebars). A nepchajte vsade silou-mocou
tu synchronicitu. Ja by som napriklad hned ako prve skusil zahradlovat ten
nulty bit citaca s hodinami (v logickej podstate AND, ale nechce sa mi teraz
rozmyslat nad polaritami) tak, aby trval len polovicu periody hodin; neviem,
ci to bude danej pamati stacit ale mohlo by, a to by mohlo zachranit
problem, ak je ten, ze pamat stihne zapisat na nespravnu adresu lebo sa
zmeni rychlejsie nez skonci /WR.

Samozrejme by bolo fajn vidiet, co presne sa na signaloch tej pamati deje...

wek