Ako na displej ?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Červen 10 16:14:52 CEST 2011

Pouzit PICy 2?

Jeden bude ovladat displej a druhy pocitat

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Peter Bošnák
Sent: Friday, June 10, 2011 4:03 PM
To: konfera
Subject: Ako na displej ?

Potreboval by som nakopnúť v nasledujúcom probléme. Rozhodol som sa z dlhej chvíle trochu zmodernizovať môj starý funkčný generátor (do 250
kHz) a miesto kruhovej stupnice použiť štvormiestny LED displej. Chcem na to použiť starý PIC 16C57, ktorých mi zostalo niekoľko v šuplíku a je mi ľúto ich vyhodiť. Kvôli rozmerom nechcem použiť žiadne iné súčiastky, okrem PIC-u, displeja a pár tranzistorov na posilnenie výstupov pre displej, ktorý je staršieho typu a má väčší odber. Program pre PIC obsahuje čítač impulzov, prevod bin-dec a multiplex displeja s potlačením núl. Problém mám v tom, že mi nenapadá žiadny prijateľný spôsob, ako udržať v chode multiplex displeja tak, aby mi displej nezhasínal pri počítaní impulzov, kde sú hradlovacie časy až 0,1 a 1 sekunda, pričom potrebujem každých 10-15 milisekúnd prepnúť na ďalšiu číslicu displeja. Viem si predstaviť, že by som i počas hradlovania obsluhoval displej ale vychádza mi to dosť krkolomne a komplikovane, lebo dĺžka hradla je prepínateľná a i obsluha displeja, vzhľadom na zhášanie zbytočných núl má tiež premennú dĺžku. Použitý PIC nemá možnosť prerušenia. Riešil niekto niečo podobné, či viete poradiť ? Použité súčiastky musia zostať rovnaké. P.B.