kable - kviz na piatok

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pátek Červen 10 13:45:44 CEST 2011

ropovod nie je omotany, ten cierny kus je "pruzna" spojka medzi dvoma
dlhymi usekmi vlnovodu. Vyrovnava sa tym tepelna expanzia a mensie
mechanicke nepresnosti.

ano, kable su zataz, resp. 64 individualnych zatazi. Kazda urychlovacia
dutina ma aj vyssie mody na ktorych rezonuje a tie treba zatazit a
utlmit. Na to sluzi supravodiva antena so supravodivym horno priepustnym
filtrom. Hlavny pracovny mod 300kW/400MHz potlaca tak aby z nej netieklo
von viac ako 10W, ale uz prvy vyssi mod na 550MHz by mala vyviazat cely.
Su tam dve, jedna pokryva nizsie pasmo okolo tych 500MHz a druha od 700
vyssie. Vyssie mody ktore tam vybudi zvazok maju vykon okolo kilowattu.

Kable sluzia ako atenuatory. Kedze sa moze obcas stat ze na tie anteny
dopadnu urychlene vytrhnute elektrony z povrchu urychlovacej dutiny na
vystupe sa obcas objavuju velmi neprijemne vysoke spicky. Normalne
vykonove zataze/atenuatory ich nemaju radi a obicajne zhoria. Preto sa v
prvom useku pouziva kabel ako atenuator a az neskor sa zapoji rezistivny
atenuator navrhnuty na vysoky spickovy vykon a nasleduje meranie.
Druha polovica vykonu sa ale len spali na zatazi. Tieto zataze su robene
kompletne len z kablov a segmenty su navrhnute tak aby sa na 1m
nestracalo viac ako par wattov. Takze je asi 40m nizkostratoveho kablu,
potom 60m viac stratoveho (je to stale kvalitny RG213 s trojitym
tienenim) a na konci 60m koleso rovnakeho RG213 na konci skratovane, ale
to uz nepotrebuje tak dobre chladenie lebo sa tam straca poslednych asi 50W.

Tych kablov sme mali z LEPu asi 6 paliet, takze sme nemuseli kupovat 1.5
tony hlinikovych chladicov (stacilo 350kg :-) ).

b.