Nove PIC

j s jarin.hw na gmail.com
Pátek Červen 10 09:46:07 CEST 2011

Tie PIC nie su vobec nove.
Od Vas konkretne stale pocuvam o strasnych chybach v procesoroch, v
kompilatoroch a MPLAB-e. No ja teda neviem. S PIC-kami (od 8-bitov az
po 32-bity) robim uz nejaky ten piatok, a po desiatkach navrhov
(niekolko tych volnocasovych mam napriklad tu
http://jaromir.xf.cz/projs/projs.html ) mozem povedat, ze s vaznou
chybou som sa stretol dvakrat - aj to tak, ze som si to precital v
errata liste a na zaklade toho som si zvolil iny, podobny PIC.
Nehovorim, ze chyby v MCU nie su, ale zhusta nebyvaju tak strasne, aby
sa nedali jednoducho obist/ignorovat.
Pokial mate nejaky vazny problem s nejakym konkretnym kusom kremiku,
alebo vyvojovym nastrojom, tak kontaktuje zakaznicku podporu alebo
Microchip-ackeho FAE cez lokalneho distributora. Frflanie na forach
tomu velmi nepomoze.

No, ale naspat k teme - tie MCU su lacnejsie nez PIC18 a PIC24,
dokonca lacnejsie nez porovnatelne PIC16. A to je ich hlavna deviza.
Samozrejme ide o rozdiely v centoch, resp. desiatkach centov, tak to
zrejme nebude pre maleho zakaznika (odber menej ako 10000 kusov)
vacsinou zaujimave. Pisem vacsinou - ja som napriklad PIC16F1828
pouzil ako nahradu v starom navrhu s PIC16F628 a aj ked islo "len"  o
stovku vyrobenych kusov, jednoznacne sa to oplatilo.

Tak asi tolko.

J.S.