Re: Jake kvality zvuku lze dosahnout s MCU?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červen 9 23:51:56 CEST 2011

Tak zatím naprosté fiasko... Nejprve terminologické:
Pod názvem reproduktory se totiž prodávají zásadně sluchátka. Když se mi nedařilo vyloudit hlasitější zvuk, pojal jsem podezření a vyhrabal zbývající trosky mobilu a bylo jasno:

To, co si já představuji pod názvem repráček, je poněkud větší, než to, co jsem pod tímto názvem obdržel:
http://www.dilynamobily.cz/ShowItemDetail/reproduktor-Nokia-5800-6303-E66/2909/

Po nějakém tom gůglení jsem našel to správné, pod názvem buzzer/zvonítko:
http://gsmserver.com/shop/spares/buzzers/nokia/buzzer_for_nokia_5310_n79_n82_n85.php

Zajímavé je, že pro ten samý telefon mají tady něco, co vypadá úplně jinak:
http://www.supermobil.cz/detail-reproduktor_vyzvaneci_nokia_5800.html

Pak je tu fiasko elektrické: Původním cílem bylo opravit monitor a při té příležitosti vyměnit originální "chrchlátka" za ty repráčky pro 5800. Jenže výměna kondenzátorů ve zdroji, ani tranzistorů v podsvětlení nevedla k úspěchu - závada zůstala stejná: Po zapnutí bliká LED, po několika desítkách minut přestane a na nepodsvíceném displeji se objeví obraz. Pak stačí rychle vypnout a zapnout a podsvícení se rozsvítí. Při změně grafického režimu se problém opakuje.

... Takže jsem jen šel koupit nový monitor a po zavření obchodu jsem si všiml, že žádné repráčky, ani chrchlátka nemá. Pak jsem zkusil, jak "repráček" a potom i repráček hraje po připojení na sluchátkový výstup mobilu: Nic moc. No a to je zatím vše...

PH