spravne dimenzovani triaku a uprava 115V US -> 230V EU

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Středa Červen 8 11:39:00 CEST 2011

Od teorie k praxi je v tomto pripade blizko. Prudky narust napeti nebo prekroceni horni meze vede "jen" k nerizenemu sepnuti.

Ano, triaky odchazeji casto prave na prilis rychly narust proudu It. Tedy jeho pruchod v case, kdy jeste neni cely prechod "otevreny" a lokalne se pretizi. A ten katalogovy udaj (v tomto pripade 10A/us) je navic pro vetsinu aplikaci nerealny, protoze je tam jeste velka zavislost na Ig (tady to je pri Ig=1A!). Proc podle vas tenhle omezujici parametr (absolutni maxima) vyrobci naprosto bezne uvadi?

U tyristoru je tenhle problem mene vyznamny nez u triaku.