spravne dimenzovani triaku a uprava 115V US -> 230V EU

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Středa Červen 8 08:34:05 CEST 2011

Ja bych to teda hadal na problem v te topne spirale. Pokud vim, triak pri prekroceni napeti mezi A1/A2 proste jenom sepne (opakovatelne), podobne jako pri bezne funkci.

Podle meho to tedy nevydrzela spirala a triak nasledne pretizila proudove. Poskozena muze byt mechanicky (chyba z vyroby?) nebo elekricky (at uz kvuli poddimenzovane izolaci nebo tepelnemu pretizeni). Poskozeni spiraly take mohlo zpusobit poddimenzovani triaku. Pokud se totiz opakovane zapinal treba v maximu sitoveho napeti (tedy 1/4 periody), byla spirala zatizena uz jenom tim 130W.

Je u triaku nejake odruseni?

Petr